Red quote1.png Ostatnio miewam te dziwne myśli… czy to wszystko dzieje się naprawdę...czy nie? Quote rosso2.png

~ Yozora

Yozora jest tajemniczym mieszkańcem Shibuyi.

Inspirowaną nim postacią jest bohater Verum Rex - popularnej w Toy Box gry wideo.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Kingdom Hearts III[edytuj | edytuj kod]

Yozora pojawia się w reklamie, plakatach i w okładce gry Verum Rex. Często wspomina o nim Rex i Hamm, którzy mylą Sorę z figurką Yozory.

Riku miewał sny, w których poszukuje Sorę będąc obserwowanym przez Yozorę.

Yozora w swoim samochodzie.

Yozorę spotykamy w nocnej wersji Ostatniego Świata gdzie spotyka Sorę. Ku zaskoczeniu Yozory, Sora rozpoznaje go (widząc go już w grze wideo) i pyta czy on wraz z tym światem są prawdziwi; po zastanowieniu się przypomina sobie co powiedziała mu „tamta dziewczyna” i stwierdza, że być może Yozora jest jednak prawdziwy. Yozora potwierdza jego słowa dodając, że teraz posiada inny wygląd niż w rzeczywistości, następnie pyta go dlaczego nazywa się Sora. Bohater keyblade'a odpowiada, że to po prostu jego imię. Po tych słowach Yozora stwierdza, że w takim razie wie co należy zrobić. W tym momencie pojawia się filar Stacji Przebudzenia Sory, który przyjmuje formę pałacu "104" w Shibuyi. Po przywołaniu swojej broni, Yozora oznajmia, że trafił do tego miasta przez przypadek i że przeszedł przez liczne próby zanim otrzymał zadanie „uratowania Sory". Ignorując słowa tego drugiego, tajemniczy chłopak staje z Sorą do pojedynku, lecz zostaje pokonany. Po starciu znika z radosnym wyrazem na twarzy mówiąc, że jego moce „nie są jeszcze potrzebne”. Obudzony przez swojego kierowcę w samochodzie Yozora zadaje sobie pytanie, czy to wszystko się naprawdę wydarzyło.

Opis w dziennikach[edytuj | edytuj kod]

Kingdom Hearts III ReMind[edytuj | edytuj kod]

Młody człowiek, któremu przeznaczone było spotkanie Sory. Jego prawdziwą tożsamość owiewa tajemnica.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Yozora jest młodym, szczupłym i silnym chłopakiem średniego wzrostu. Ma jasną skórę i proste, długie włosy o ciemno-srebrnym kolorze zakrywające uszy. Posiada heterochromię co sprawia, że prawe oko ma niebieskie, zaś lewe ma czerwone. Nosi czarną, ciemnoszarą koszulę bez rękawów z czarną skórzaną kurtką z rękawami sięgającymi tylko do ramion (ta posiada ćwieki, które wydają się tworzyć kształt czaszki z dwoma skrzyżowanymi kluczami pod spodem) wraz z kołnierzem w zieloną kratkę, ma również czarne przycięte spodnie z podwiniętymi nogawkami, pod spodem ma rodzaj czarnych spodni-legginsów, które nie sięgają kostek, nosi również czarne buty i czarne rękawiczki bez palców.

Osobowość[edytuj | edytuj kod]

Niewiele wiadomo o jego osobowości, wiadomo tylko, że jest spokojnym i opanowanym chłopakiem.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Yozora ukazuje wiele odniesień do pierwotnej wersji Noctisa Lucis Caelum z gry Final Fantasy Versus XIII (która później została przemianowana na Final Fantasy XV, przez co bohater gry uległ zmianom), której dyrektorem projektu początkowo był Tetsuya Nomura:
    • Jego imię to homofon japońskiego słowa 夜空 Yozora oznaczającego „nocne niebo”, co na łacinę tłumaczone jest jako „Noctis Caelum”.
    • Jego wygląd i styl walki w zwiastunie „Verum Rex” są niezwykle podobne do tych Noctisa z Final Fantasy Versus XIII, a niektóre jego ruchy pochodzą z Final Fantasy XV.
    • Tytuł gry „Verum Rex” oznacza po łacinie „Prawdziwy Król”. W Final Fantasy XV Noctis otrzymuje tytuł „Prawdziwego Króla” co jest istotną częścią fabuły.
    • Jego poza na okładce standardowej edycji gry Verum Rex wygląda jak kultowa poza Noctisa siedzącego na tronie Lucis.
      • Należy zauważyć, że Tetsuya Nomura prezentował również Lightning, protagonistkę Final Fantasy XIII, również siedzącą na tronie w podobny sposób ( także bohater Kingdom Hearts, Sora, przybiera taką pozę), mimo to poza Noctisa jest najbardziej podobna. (również inna postać Square Enix, Edward Elric, bohater Fullmetal Alchemist, przybiera tę pozycję)
    • Jego czerwone oko bardzo przypomina to Noctisa z Final Fantasy Versus XIII, gdzie szare oczy Noctisa zmieniały kolor na czerwony. W ostatecznej wersji Final Fantasy XV oczy Noctisa zmieniają kolor na różowy.
    • Okładka z limitowanej edycji Verum Rex ukazuje ciąg broni, których układ przypomina „Widmowe Bronie” (prawdopodobnie zainspirowane Królewskimi Broniami z Final Fantasy XV, które Noctis może przywołać podczas walki).
    • Yozora w swoim designie posiada podobieństwa do Sory i Riku. Są one widoczne w samym Kingdom Hearts III: Sora jest ukazywany w niektórych artworkach stworzonych przez Nomurę i Square Enix w pozie podobnej do tej Yozory z okładki Verum Rex, podczas gdy jego buty i wygląd przypominają te Riku.
  • Jeden z sprzymierzeńców Yozory przypomina Ignisa z Final Fantasy, drugi zaś wydaje się być inspirowany wrogiem Noctisa - Ardynem Izunią, w jednym z demo nazywani są Magia i Aegis.
  • Jeśli przyjrzeć się uważnie haftowi na ubraniu Yozory (w początkowej wstawce filmowej w Toy Box), znaleźć można pewne easter eggi; czaszkę, dwa skrzyżowane keyblade'y i koronę, które są głównymi symbolami serii Kingdom Hearts (skrzyżowane klucze i korona) i The World End With You (czaszka), poza tym czaszka jest jednym z ulubionych symboli Nomury (sam posiada wiele ubrań z symbolem czaszki).
  • Scena z prawdziwym zakończeniem Falsus Rex (tym dobrym) jest odtworzeniem sceny otwierającej zwiastun Final Fantasy Versus XIII wydany w styczniu 2011 r., Którego reżyserem był Tetsuya Nomura, ale jak wiadomo tytuł zmieniono na Final Fantasy XV a Nomura opuścił kierownictwo nad projektem poświęcając się serii Kingdom Hearts.
  • Angielski aktor głosowy Yozory, Dylan Sprouse, znany jest z grania Zacka Martina w popularnym serialu Disneya Zack i Cody w "Nie ma to jak hotel", a także w jego kontynuacji. Dodatkowo japoński aktor głosowy tej postaci, Tasuku Hatanaka, znany jest również z użyczania głosu niektórym postaciom z seriali animowanych Disneya, ale przede wszystkim znany jest z roli Denkiego Kaminari z My Hero Academia.