FANDOM

Red quote1 Sora, nie wierzysz w to naprawdę. Wiem, że tak nie jest. Quote rosso2
~ Riku

Riku jest najlepszym przyjacielem Sory i poniekąd jego duchem opiekuńczym. W przeszłości postanowił kroczyć drogą Ciemności za Diaboliną w desperackiej próbie uratowania swojej przyjaciółki Kairi. Niestety podczas starcia z Sorą zostaje opętany przez Ansema. Po tym gdy Ansem zostaje wkońcu wypędzony Riku wyrusza w roczną wewnętrzną podróż, aby zatrzeć wszelki ślad cieni w swoim sercu. Lecz wskutek późniejszych wydarzeń zostaje zmuszony ponownie sięgnąć po Ciemność, po to aby schwytać Roxasa i wybudzić Sorę ze snu.

Wyzwolony od ciemności i po wyeliminowaniu zagrożenia jakim byli Nobodies poprzez zniszczenie Organizacji XIII, pomyślnie przechodzi Egzamin Maestrii w Krainie Snów, stając się Mistrzem Keyblade. W końcu udaremnia plan absolutnego oczyszczenia świata przez Mistrza Xehanorta, walcząc jako Strażnik Światła w Drugiej Wojnie Keyblade.

Riku pojawia się w Kingdom Hearts: Birth by Sleep, Kingdom Hearts, Kingdom Hearts: Chain of Memories, Kingdom Hearts 358/2 Days, Kingdom Hearts II, Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance i Kingdom Hearts III. Zamieszkuje on na Wyspach Przeznaczenia.

Ma pięć lat w Kingdom Hearts: Birth By Sleep, piętnaście lat w Kingdom Hearts i Kingdom Hearts: Chain Of Memories, szesnaście lat w Kingdom Hearts 358/2 Days i Kingdom Hearts II oraz 18 lat w Kingdom Hearts III. Imię Riku pochodzi od japońskiego słowa „Ziemia”.

Historia Edytuj

Kingdom Hearts Birth by Sleep

Historia Riku rozpoczyna się na 10 lat przed nocą inwazji Heartlessów na Wyspy Przeznaczenia. Od najmłodszych lat Riku i Sora zawsze trenowali i rzucali sobie nawzajem wyzwania rozstrzygając, który z nich jest silniejszy. W Kingdom Hearts: Birth By Sleep Terra wyczuwa w Riku potencjał i wybiera go na swojego następcę: poprzez ceremonię Riku dziedziczy od Terry moc Keyblade'a. Riku i Sora spotykają również Aquę. Młoda mistrzyni zauważa pomiędzy nimi przyjaźń bardzo podobną do tej między nią, Terrą i Venem. Widząc że Riku odziedziczył moc Keyblade'a od Terry, prosi ona Sorę, aby chronił swojego przyjaciela, jeśli ten zagubi się na swej drodze. Podczas napisów końcowych pokazane jest jak pod nocnym niebem Riku z Sorą przyglądają się gwiazdom. Kiedy decydują się w końcu wrócić do swoich domów, Riku zwraca Sorze uwagę mówiąc mu, że wygląda na smutnego, przyjaciel odpowiada, że ​​on sam nie wie dlaczego mówiąc, że być może ktoś z odległego świata też jest w tej chwili smutny i potrzebuje kogoś, kto go wysłucha. Riku sugeruje więc swojemu przyjacielowi, aby ten spróbował do niego dotrzeć. Wtedy to Sora w swoim sercu spotyka Vena, po rozmowie z nim serce tego drugiego zawituje w sercu Sory.