Kingdom Hearts Wiki
Advertisement
Kingdom Hearts Wiki

Organization XIII.png

Organizacja XIII (XIII 機関  Jūsan Kikan) była grupą czternastu potężnych Niebytów, którzy pod przewodnictwem Xemnasa dążyli do zbudowania Kingdom Hearts w celu uzyskania nowego serca.

W rzeczywistości związek ten istniał tylko w celu znalezienia odpowiednich członków dla Prawdziwej Organizacji XIII  (真 の XIII 機関  Shin no Jūsan Kikan ), kierowanej przez Mistrza Xehanorta, składającej się z jego wcieleń i wersji samego siebie sprowadzonych z przeszłości.

Historia[]

Początki[]

Początkowo członkowie przyszłej Organizacji XIII byli grupą naukowców, którzy zamieszkiwali w Promiennym Ogrodzie i pracowali pod kierownictwem swojego mistrza, Ansema Mądrego - naukowca i zarządcy Promiennego Ogrodu. Jego uczniami byli Xehanort, Braig, Even, Dilan, Aeleus i Ienzo. Ansem Mądry rozpoczął badania na temat ludzkich serc, które przykuły uwagę Xehanorta, który miał nadzieję, że dzięki tym badaniom uda mu się odzyskać swoje utracone wspomnienia. Pod naciskiem Ienzo Ansem zbudował w podziemiach zamku wielkie laboratorium. Jednak Nauczyciel wkrótce zrozumiał, że owe eksperymenty mogą nieść za sobą poważne konsekwencje dla innych światów. Mimo to sześciu uczniów, zafascynowanych i pragnących wiedzy, kontynuowało badania przeprowadzając je na znacznej liczbie podmiotów badań. Odkryli oni istnienie Bezsercnych - istot zrodzonych z ciemności obecnej w ludzkich sercach. Po pewnym czasie Xehanort przywłaszczył sobie imię Ansema, i odkrył drzwi, których otwarcie pozwoliło mu na przełamanie granic dzielących światy, umożliwiając mu tym samym podróżowanie pomiędzy światami. W czasie kiedy Król Miki przybył do Promiennego Ogrodu, sześciu uczniów znalazło się na pograniczu pogrążenia się w ciemności, ostatecznie porzucając swoje ciała stając się Bezsercnymi. A ponieważ każdy z nich posiadał bardzo silne serce, wytworzyli przy tym swoje Niebyty, które wygnały Ansema Mądrego do Królestwa Ciemności, oraz założyły grupę zwaną Organizacją XIII.

Kingdom Hearts Final Mix[]

W Kingdom Hearts Final Mix w Hollow Bastion pojawia się zakapturzony mężczyzna ubrany w czarny płaszcz; był to nikt inny jak Xemnas - przywódca Organizacji. W owym czasie Księżniczki Serca poinformowały Sorę, że wykryły wielką energię. Następnie w Sanktuarium Diaboliny otwiera się mroczne przejście. Sora przechodząc przez nie ląduje w miejscu, w którym Czarownica została wcześniej pokonana. Tam właśnie zjawia się tajemniczy mężczyzna, który atakuje Sorę. Obaj stają do zaciętego pojedynku, z którego Sora wychodzi zwycięsko. Po odniesionej porażce mężczyzna nagle znika.

Martwi członkowie oryginalnej Organizacji XIII[]

  • I-Xemnas, pokonany i zabity przez Sorę i Riku w Świecie, Którego Nigdy Nie Było - został później wskrzeszony.
  • II-Xigbar, pokonany i zabity przez Sorę z pomocą Donalda i Goofy'ego w Zamku, Którego Nigdy Nie Było - został później wskrzeszony.
  • III-Xaldin, pokonany i zabity przez Sorę z pomocą Donalda, Goofy'ego oraz Bestii w Zamku Bestii.
  • IV-Vexen, zabity przez Axela w Mieście Zmierzchu.
  • V-Lexaeus, zabity w Zamku Zapomnienia przez atak Riku (opanowanego przez Ansema).
  • VI-Zexion, zabity w Zamku Zapomnienia przez Replikę Riku, który pochłonął jego całą energię.
  • VII Saïx, zabity przez Sorę z pomocą Donalda i Goofy'ego w Zamku, Którego Nigdy Nie Było - został później wskrzeszony.
  • VIII-Axel, wysadził się w powietrze po to, by uratować Sorę przed hordą Niebytów, którzy zaatakowali ich w portalu pomiędzy światami.
  • IX-Demyx, zabity przez Sorę z pomocą Donalda i Goofy'ego w Promiennym Ogrodzie.
  • X-Luxord, zabity przez Sorę w Zamku, Którego Nigdy Nie Było.
  • XI-Marluxia, zabity przez Sorę z pomocą Donalda i Goofy'ego w Zamku Zapomnienia.
  • XII-Larxene, zabita przez Sorę z pomocą Donalda i Goofy'ego w Zamku Zapomnienia.
  • XIII-Roxas, nie umarł, ale ponownie połączył się z Sorą w Stacji Przebudzenia.
  • XIV-Xion, zabita przez Roxasa w Mieście Zmierzchu (mimo to pojawia się w Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance).

Ciekawostki[]

Advertisement