FANDOM

Keyblade-png-0

Klucz Królestwa, podstawowy Keyblade Sory

Red quote1 Keyblade ... wspaniała broń ... gdyby tylko znalazła się w bardziej zdolnych rękach ... Quote rosso2
~ Xemnas
Keyblade to tajemnicza broń, dotychczas występująca we wszystkich grach z serii Kingdom Hearts;

Odgrywają one ważną rolę w walce pomiędzy światłem a ciemnością i mogą być wykorzystane jako pewnego rodzaju miecz będąc szczególnie skutecznymi przeciwko Nobodies, Unversed, Heartlessom oraz Koszmarom (ang. Nightmares) .

Ich wygląd i możliwości mogą się zmieniać zależnie od ich Keychain'a, bardzo szczególnego breloka, który zaczepiony jest do Keyblade'a, zmieniając jego wygląd oraz siłę, jednak nie wszystkie Keyblade'y takowy posiadają, przykładem jest tu ten Króla Mikiego. Nie wiadomo, kto ani jak je stworzył, ale wiadomo, że pojawiły się stulecia lub nawet tysiąclecia przed Sagą Xehanorta w Kingdom Hearts χ.

Keyblade potrafi otwierać zamknięte skrzynie, bramy oraz drzwi bądź je też zamykać.

Z tych broni jednak nie może skorzystać byle kto, wybierają one sobie wybrańców i to właśnie ów wybrańcy mogą nimi władać, chyba że jeden z nich wybierze sobie następcę.

Niektóre Keyblade'y mają nawet moc przekształcania się w pojazdy, którymi można podróżować pomiędzy światami.

Mimo tego nie wszyscy podziwiają moc Keyblade'a, przykładem jest tu Król Tryton, który uważa, że Keyblade i jego posiadacze przynoszą światu tylko chaos i zniszczenie.

Głównymi Wojownikami Keyblade'a są Sora, Riku, Kairi, Król Miki, Ventus, Terra, Aqua, Roxas, Xehanort i Lea.