FANDOM

Keyblade-png-0

Klucz Królestwa, podstawowy Keyblade Sory

Red quote1 Keyblade ... wspaniała broń ... gdyby tylko znalazła się w bardziej zdolnych rękach ... Quote rosso2

Keyblade to tajemnicza broń, dotychczas występująca we wszystkich grach z serii Kingdom Hearts;

Odgrywają one ważną rolę w walce pomiędzy światłem a ciemnością i mogą być wykorzystane jako pewnego rodzaju miecz będąc szczególnie skutecznymi przeciwko Nobodies, Unversed, Heartlessom oraz Koszmarom (Nightmares).

Ich wygląd i możliwości zmieniają się zależnie od ich breloka (tzw. "keychain"), który zaczepiony do klucza zmienia jego wygląd oraz siłę. Nie wiadomo, kto ani jak je stworzył, ale wiadomo, że pojawiły się stulecia lub nawet tysiąclecia przed Sagą Xehanorta w Kingdom Hearts χ.

Keyblade potrafi otwierać zamknięte skrzynie, bramy oraz drzwi, jak i również je zamykać.

Z tych broni nie może korzystać ktokolwiek, wybierają one sobie wybrańców, i to właśnie ci wybrańcy mogą nimi władać, wyjątkiem jest jeśli jeden z nich wybierze swojego następcę.

Niektóre Keyblade'y posiadają możliwość przekształcania się w pojazdy, którymi można podróżować między światami.

Pomimo ich właściwości, nie wszyscy podziwiają moc Keyblade'ów, przykładem jest tu Król Tryton, który uważa, że Keyblade i jego posiadacze przynoszą światu tylko chaos i zniszczenie.

Głównymi wojownikami Keyblade'a są Sora, Riku, Kairi, Król Miki, Ventus, Terra, Aqua, Roxas, Xehanort i Lea.