FANDOM

Heartless

Heartless (ハートレス  Hātoresu, dosł „bez serca”) są żywymi wcieleniami ciemności, zrodzonymi z tych, którzy stracili swoje serca. Istnieją od samego stworzenia Wszechświata i reprezentują jego ciemną stronę, służąc jako wierni żołnierze Ciemności. Rodzaj sztucznego Heartlessa zostaje stworzony wiele wieków później przez Terrę-Xehanorta i resztę uczniów Ansema.

Pochodzenie Edytuj

Heartlessi istnieją od samego początku każdego życia, ponieważ to Ciemność zawsze jest obecna w sercach. Pod koniec Ery Baśni (Age of Fairytales), Heartlessi pojawiają się jako holograficzne manifestacje przyszłości stworzone przez Księgę Proroctw. I chociaż prawdziwi Heartlessi w tych czasach również istnieli, to było ich bardzo niewielu.

Aby narodził się Heartless, osoba musi stracić serce z powodu Ciemności. W trakcie tego procesu serce odchodzi od ciała, zmieniając się w Heartlessa. To właśnie jest proces narodzin Heartlessów, zwany transformacją. Ponadto Heartlessi są w stanie wydobywać ludzkie serca, przekształcając je z kolei w innych Heartlessów. Transformacja zwykle wiąże się ze śmiercią danej osoby bez możliwości powrotu do życia, ponieważ ciało pozostawione przez Heartlessa zostaje porzucone przez Duszę, która następnie znika. Jeśli jednak przed transformacją miało się silną wolę, dusza pozostaje w ciele dając życie Nobody.

Przede wszystkim to negatywne uczucia powodują, że traci się serce w ciemności. Takie jak gniew, nienawiść, zazdrość, chciwość, lub pragnienie władzy. Z wyjątkiem tych Księżniczek Serca, nie ma serc bez ciemności, a potrzeba jej niewiele, aby się w nim rozprzestrzeniła. Można także stać się Heartlessem dzięki Keyblade'owi Serc Ludzi, który siłą otwiera serca na Ciemność. To samo się tyczy, jeśli zbyt długo przebywa się w Mrocznym Świecie lub zbyt często korzysta z Korytarzy Ciemności.

Podczas transformacji człowiek popada w pewnego rodzaju zapomnienie, przez które zapomina o wszystkim. Lecz kto ma bardzo silne i / lub bardzo czyste serce, temu udaje się przez krótki czas zachować swoją tożsamość, nawet jeśli na zewnątrz wydaje się zwyczajnym Heartlessem. Dopóki osoba będzie się opierać ciemności, może nadal zostać uratowana. Jedynym zdolnym do tego, jak na razie był tylko Sora dzięki pomocy Kairi (nawet jeśli nie jest do końca wiadome w jaki sposób).

Szczególne pochodzenie Edytuj

Ci, którzy mają ogromną kontrolę nad mocą Ciemności mogą tworzyć Heartlessów Czystej Krwi używając fragmentu ciemności z własnego serca. Dokonali tego Riku, twórca Anty-Sory, oraz Xehanort, tworząc Strażnika Xehanorta. Różni się to bardzo od zwyczajnego przywoływania Heartlessów, co potrafi każdy radzący sobie z mocą Ciemności.

Ponadto Dr Finkelstein z powodzeniem wynalazł sztucznego Heartlessa, czyli Eksperyment.